Pisteet kotiin Turusta

07.11.2012

Pisteet kotiin Turusta

NSM: ÅIFK - Dicken 23 - 30 (14 - 14)

Vaikka olimme scoutanneet vastustajan pelin ja maalivahdit tarkasti, niin vasta loppurutistus toisella puoliajalla ratkaisi vauhdikkaan pelin voittajan. Ensimmäinen puoliaika oli todellista juoksukäsipallon juhlaa ja tempo oli erittäin kova molemmilla joukkueilla. Turku sai pelattua meidän puolustuksen väliin viivapelaajalleen palloja tukuttain ja Malin Gullqvist laittoi ne hyvällä prosentilla siitä sisään. Toisen erän lopussa olimme jo melkein sillassa, mutta tehokas ylivoimapelimme toi erän lopussa meidät 2 maalin takaa-ajoasemasta tasoihin.

Puoliajalla kopissa oli pitkästä aikaa latautunut tunnelma ja joukkue ratkoi puolustuksen haasteet sekä hyökkäyksen toimivat osa-alueet auki kuten voittavien joukkueiden pitääkin. Erittäin tasainen ensimmäinen puoliaika sytytti joukkueen taistelemaan heti toisen puoliajan alusta. Saimme tarvittavat asiat toimimaan sekä pidimme 12 minuutin nollapelin, jonka voitimme 7-0, vaikka saimme 2 jäähyä sekä yhden torjutun 7m heiton omassa päässä. Toisen puoliajan peliasenne oli parasta mitä koko kaudella on nähty, peräänkuulutettu yksi vaihde enemmän toimi, toisin kuin aiemmissa peleissä, missä otettiin askel taaksepäin.

Tänään parasta oli hyökkäyspään ratkaisukyky. 7 pelaajaa teki 2 maalia tai enemmän, joka kertoo joukkueen leveydestä. Lisäksi 3-4 pelaajaa tähän päälle sai 2-3 paikkaa kukin yrittää tehdä maaleja, tällä kertaa Vanja Radic veti kuitenkin pidemmän korren. Se että olimme etukäteen scoutanneet Vanjan torjuntatyylit, auttoi huomattavasti pelin ratkaisuhetkillä.

Puolustuspäässä maalivahtipeli toisella puoliajalla oli loistavaa. Emmis maalissa oli itse varmuus ja Catha torjui 2 pilkkua ratkaisuhetkillä. Lisäksi pelaajat pystyivät kesken pelin oppimaan vastustajan ratkaisut ja saimme pidettyä "helpot" maalit poissa. Puolustuksen reagointikyvystä heti pelin vaihtaessa suuntaa kertonee myös se että vastustaja ei saanut koko pelin aikana yhtään nopeata vastahyökkkäystä, vaan olimme koko joukkueella alhaalla aina vastaanottamassa vastustajaa.

Huomenna on palauttava treeni ja perjantaina sykitään hallilla taas parin tunnin verran tehokkaasti ja valmistaudutaan jo sunnuntaina pelattavaan kotiotteluun, jossa vastaan asettuu sarjassa 2 pistettä edellä oleva BK-46.

Maalintekijät tänään:
Anna 10, Pernilla 4, Annika 4, Carolina 4, Annis 4, Liina 2, Pia-Stina 2, Catha torjuntaprosentti 25%, 7m heitot 100% (17min), Emmis 46% (43min)

Tähdet:
Anna 3
Malin Gullqvist (ÅIFK) 2
Emmis 1

NSM GrIFK - DIcken 6.10

 

6.10. GrIFK - Dicken 32 - 17 (18 - 8)

Ensimmäisen pelin vauhdin jälkeen rysäytettiin karille kertalaakista 

Peli Kauniaisissa oli alusta asti yhtä tuskaa. Hävisimme miltei kaikki 1vs1 puolustustilanteet ja sitä kautta emme päässeet 
rakentamaan nopeata vastahyökkäyspeliä ollenkaan. 18 päästettyä maalia ensimmäisellä puoliajalla tappoi meidän peli totaalisesti.
Tämän lisäksi asemapelissä teimme huikeat 33 teknistä virhettä ja päälle vielä 29 heittoa jotka eivät maalipuiden sisäpuolelle päätyneet. 
Tähän sisältyi mm. 2 hukattua 7m heittoa sekä ne muutamat harvat nopeat vastahyökkäykset. Mielestäni tämäntasoisen esityksen jälkeen 
pitäisi katsojille palauttaa rahat, mutta koska kyseessä oli vieraspeli, niin ainakin kotijoukkueen katsojat saivat mieleisensä lopputuloksen. 

Pelistä ei sinänsä voi eikä pidä nostaa ketään erikseen esille, niin tasaisesti pelasimme hyvät ja huonot hetkemme joukkueena. 

Isona kysymyksenä on että voimmeko vaatia pelaajistoltamme peli ja päivä kerrallaan huippusuoritusta. Kyllä voimme, mutta joukkue ei 
ilmeisesti siihen ole vielä täysin valmis. Joka tapauksessa, tästä voi ponnistaa vain ylöspäin ja tietynlainen oma henkinen kasvojenpesu 
on edessä lauantain kotiottelussa Spartaa vastaan. Sitä ennen teemme paljon harjoituksia ja pyrimme löytämään kadonneen pelimme uudelleen.
Back to Top