Joukkueena mennään eteenpäin - Atlas kaatui lukemin 17-34 (10-14)
18.11.2012
Joukkueena mennään eteenpäin - Atlas kaatui lukemin 17-34 (10-14)
Toisin kuin monissa muissa joukkueissa, meillä ei yksittäiset pelaajat juhli maalipörssien kärkisijoilla, eikä yksittäinen pelaaja rohmua tähtiä tai yksittäiset pelaajat dominoi kenttätapahtumia. Kuten tänään pelissä - meillä pelataan joukkueena, yhtenä rintamana, kaikki toisiaan kannustaen ja kaikki yhdessä töitä tehden.
Joukkuepelin voima toi tänäänkin tärkeät pisteet puolivälin krouvin pelissä. Pelin alusta asti puolustus raatoi, hyökkäysmylly jauhoi ja penkki kannusti. Tällä kertaa tämä raataminen ei loppunut kesken, vaan koko joukkue teki sitä täydet 60 minuuttia.
Atlaksen peli-ilo oli kotikentällään todella koetuksella ja turhautuminen meidän hyvään puolustus- sekä maalivahtipeliin oli silminnähtävää. Heittopaikat olivat todella harvassa ja nekin jotka tuli, Emma-Lotta maalissa poimi suurimman osan niistäkin heitoista pois. Ainoastaan reboundit tuntuivat menevän säännöllisesti Atlaksen pelaajille, lähinnä sen takia että meillä oli puolet pelaajista jo toisella kenttäpuoliskolla ja Atlas jäi 5-6 pelaajan voimin meidän päähän katsomaan tilannetta.
Esille kannattaa nostaa varskinkin puoliajalla kopissa ollut sähköinen tunnelma, jossa sovimme että Atlasta ei päästetä peliin toisen erän aikana ollenkaan, vaan jokainen hoitaa tonttinsa kummassakin päässä hyvin. Tästä tuloksena oli murskaava toisen puoliajan ensimmäinen 15min, joka päättyi peräti 12-1 Dickenille, Atlaksen ainokainenkin tuli reboundista laitaan.
Iso juttu Dickenin kannalta oli pelin 12 maalintekijää, joka kertoo meidän joukkuepelin leveydestä ja siitä että vaihdosta voi tulla kokonaan toinen kentällinen sisälle niin että maalien tekeminen ei tähän lopu. Tänään normaalisti vähemmälle peliajalle jääneet Linda Ratilainen sekä Anu Riksman väläyttivät osaamistaan kummassakin kenttäpäädyssä. Lisäksi Hanna-Kaisa Haatainen raastoi puolustuspäässä monta tärkeää tilannetta haltuun. Joukkuepelin toimivuudesta voi mainita että laiturit tekivät peräti 15 maalia tänään ja pakkipelaajat ajoivat heille loistavia heittopaikkoja läpi pelin. Kun puhutaan että pelataan parempiin pelipaikkoihin ratkaisut, niin on hieno nähdä että se myös toimii käytännössä.
Valmennuksen kannalta tuntui että pelaajat ovat ryhmänä kasvaneet viimeisinä viikkoina monessakin asiassa. Vilpitön toisten onnistumisista iloitseminen, vastuunotto vähälläkin peliajalla ja kova treenisyke kaikilla pelaajilla treeneissä on piristänyt kummasti synkkää marraskuuta. Valmentajien luottamus pelaajiin kasvaa onnistumisten kautta harjoituksissa ja peleissä. Näitä onnistumisia on alkanut tulla useammalla ja useammalla pelaajalla. Tästä on hyvä jatkaa työntekoa eteenpäin.
Dickenin tähtipelaajat:
Anna Lindholm 3
Carolina Böckelman 2
Maalintekijät:
Annika Näräkkä 6, Anna Lindholm 5, Anna Lindahl 4, Pernilla Karlsson 4, Anna Martola 3, Carolina Böckelman 3, Anu Riksman 2, Pia-Stina Pitkäjärvi 2, Linda Ratilainen 2, Sara Nylund 1, Karolina Nylund 1, Hanna-Kaisa Haatainen 1.
Torjunnat:
Emma-Lotta Nordström (60min) - Prosentti ei tiedossa, mutta paljon niitä oli
T: Jani
Final 4 kutsuu
16.11.2012
Final 4 kutsuu
Suomen Cup: KyIF - Dicken 26 - 29
Suomen-Cupin puolivälierä Kirkkonummella oli Dickeniltä hyvä osoitus tiukan pelin pitämisestä omassa kontrollissa. Varsinkin ensimmäisellä puoliajalla pystyimme antamaan reilusti tärkeitä peliminuutteja lähes kaikille pelaajillemme ja näin saimme isolle joukolle pelaajia kaivattuja play-off minuutteja. Seuraavaan pudotuspeliin on aina helpompi lähteä kun on jonkin verran kokemusta alla. Tämän lisäksi valmennus sai taas roppakaupalla näkemystä pelaajien suoritustasoista tiukoissakin paikoissa.
Toisen puoliajan käytimme 3-4 maalin johdon ylläpitämiseen, vaikka KyIF yrittikin positiivisesti läpi koko pelin päästä mukaan meidän rytmiin.
...
KyIF:n parasta antia oli maalivahtipeli, jo pelkästään 10 torjutulla laitaheitolla ja tukulla torjuttuja läpiajoja. Lisäksi hyökkäyspäässä väkivahvan Kaivolan lisäksi oli uusi pirteän vikkelä tuttavuus, Alexandra Westerlund - pelaaja joka varmasti tulee olemaan KyIF:n kantavia voimia tulevaisuudessa.
Meidän pelistä esille voinee nostaa ensimmäistä peliään vasempana pakkina suorittanut Pernilla Karlsson, joka latoi maaleja kuin liukuhihnalta. Lisäksi Caro Böckelman jaksoi raataa kirkkonummen puolustukset täysin tuuliajolle. Toisella puoliajalla ratkaisupaikoissa tuli Anna Lindahl myöskin hyvin esiin.
Kopissa ennen peliä puhuimme pelin tavoitteista ja play-off pelin mukaisesti lähdimme hakemaan vain ja ainoastaan voittoa, tyylillä tai lopputuloksella ei ollut väliä. Kunhan hallista tullaan voitto kädessä, Final 4 paikka hallussa. Tämän tavoitteen joukkue hienosti suoritti.
We didn't lose the game, we just ran out of time
11.11.2012
We didn't lose the game, we just ran out of time
NSM: Dicken - BK-46 33 - 35 (15 - 22)
Vince Lombardi taannoin käytti kyseistä lausetta hänen joukkueensa hävittyä ottelun, joka oli pelin kuvalta aika samannäköinen kuin meidänkin peli.
Ensimmäisellä puoliajalla tuntui että vastustajan kaikki heitot, ihan mistä tahansa, uppoaisi meidän maaliin. Tuntui että jos vaikka vähän sinnepäin viskaisi, niin verkon periltä se pallo noukitaan. 6 minuutin pelin jälkeen tilanne oli 1-6 ja lisäksi me pelasimme jakson lopulla jopa jaksom johon mahtui 11 vastustajan maalia, ilman että maalivahtimme osuivat palloon kertaakaan välissä. Tämän lisäksi hävisimme kylmästi 1vs1 tilanteita liki joka paikalla. Aina ei voi onnistua, mutta kyllä välillä olisi pallo voinut edes pomppia meille. Päästimme ensimmäisellä jaksolla 22 maalia ja tästä ei voi olla millään tavalla ylpeä. 15 tehtyä maalia oli kuitenkin valopilkku, ottaen huomioon että 22 kertaa jouduttiin pallo tuomaan ylös keskialueen kautta. Varsinkin kun ennakkoon pahoiksi tiedetyt vasurit olivat kaksisteen tehneet ensimmäisellä puoliajalla yhtä paljon maaleja kuin me.
Kopissa käytiin aika isoilla sanoilla läpi mitä me toisiltamme odotamme ja se näytti tuovan tulosta kentälle. Joukkue halusi taistella puolustuksessa, maalivahtipeli alkoi toimia ja päätimme hyökkäyksiä hyvällä prosentilla. Ennenkaikkea saimme oikealta laidalta peräti 11 maalia, tämä on kova lukema, ottaen huomioon että joukkue ei ole aiemmissa peleissä onnistunut oikealle hirveästi paikkoja pelaamaan. Pääsimme lopussa jo 1 maalin päähän, mutta sen parempaan emme tänään pystynyt. Tappio on tappio ja 7 pelin jälkeen olemme ansaistusti sarjassa sijalla 4.
Ottelun jälkeen, kun itsellä ei paljon sanoja löytynyt, löytyi onneksi muutama katsoja jotka tulivat tiivistämään positiivisetkin asiat meidän pelistä.
1. Joukkue ei luovuttanut kuten aiemmilla kausilla, ei mennyt leuka rintaan, vaan Dicken taisteli itsensä jo mahdottomalta tuntuneesta takaa-ajotilanteesta lähes tasoihin ja muutamalla onnistumisella olisi voinut jopa viedä pelin nimiinsä.
2. Ottelu oli erittäin tasokasta katsottavaa katsomoon. Tunnerikas ottelu jossa oli ripaus toivoa ja hienoa fiilistä.
3. Dickenin tempo oli läpi pelin kovatasoista, näytimme että pystymme pitämään kovaa tempoa läpi pelin.
Ja Dickenin peli oli taas aika maalirikas. 33 tehdyllä maalilla pitäisi ottelut voittaa, mutta se vaatii puolustuksen saamista kuntoon. Huomisesta lähtien treeneissä alamme harjoittelemaan puolustusta tosissaan ja katsotaan jos saisimme tulosta nopeallakin aikataululla.
Ensi viikko on meille pelillisesti kova viikko.
Perjantaina vieraissa Suomen Cupin puolivälierä, jossa panoksena paikka auringossa, eli Final 4 vuodenvaihteessa. Sunnuntaina on kova vieraspeli Atlaksen vieraana, joka on kotona osoittanut olevansa erittäin kovalla pelipäällä, vain 1 tappio syksyllä myyrmäen areenalla. Voitto molemmista peleistä olisi joukkueelle iso juttu, joten kannattajia katsomoihin toivotaan myös vieraspeleihin. Matsithan maksaa peräti 2 kahvikupillisen verran rahaa, joten siitä se ei kaadu.
Tervetuloa kannustamaan ensi viikolla joukkuetta suuriin saavutuksiin!
T: Jani
Maalintekijät
Dicken: Anna Lindholm 11, Carolina Böckelman 6, Anna Lindahl 5, Annika Näräkkä 5, Pia-Stina Pitkäjärvi 3, Anna Martola 1, Karolina Nylund 1, Pernilla Karlsson 1
BK-46: Pamela Degerman 11, Madeleine Lindholm 8, Jenny Löf 6, Yvonne Westerholm 6, Linda Sjöblom 2, Malin Holmqvist 1, Nina Ahlblad 1
LähiTapiola-tähdet
*** Pamela Degerman, BK-46
** Anna Lindholm, Dicken
* Madeleine Lindholm, BK-46
Pelaajakommentti:
Pamela Degerman, BK-46: Tsemppasimme hyvin loppuun saakka. Annoimme Dickenille mahdollisuuden toisella puoliskolla, tämän takia he pääsivät niin lähelle.
Valmentajakommentit:
Dicken, Jani Vaskola:
Meillä on jo playoffs paikka varmistettu, joten sinänsä pelillä ei ollut merkitystä. Aina olisi kuitenkin mukavampi voittaa kuin hävitä. Meillä oli 1. puoliskolla huono maalivahti peli. 2.puoliskolla BK:n pelaajat väsähtivät täysin ja aika vain loppui kesken, pääsimme kahden maalin päähän. Taistelimme hyvin pelin lopussa, sekä puolustuksessa että hyökkäyksessä. Pelaajat ottivat hyvin vastuuta, vaikka olimme monta maalia takana.
BK-46, Peter Kihlstedt:
Peli oli kireä ja kaksijakoinen. Pelasimme hyvin 1. puoliskon. 2. puoliskolla lopetimme nopeiden hyökkäysten tekemisen, Dicken sai mahdollisuuden ja pääsi tekemään 14 nopeaa hyökkäystä.
Olen tyytyväinen 4:n pisteen peliin, on aina mukava voittaa.
Jan Nylundin kuvia ottelusta:
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.446182912106293&type=1
Pisteet kotiin Turusta
07.11.2012
Pisteet kotiin Turusta
NSM: ÅIFK - Dicken 23 - 30 (14 - 14)
Vaikka olimme scoutanneet vastustajan pelin ja maalivahdit tarkasti, niin vasta loppurutistus toisella puoliajalla ratkaisi vauhdikkaan pelin voittajan. Ensimmäinen puoliaika oli todellista juoksukäsipallon juhlaa ja tempo oli erittäin kova molemmilla joukkueilla. Turku sai pelattua meidän puolustuksen väliin viivapelaajalleen palloja tukuttain ja Malin Gullqvist laittoi ne hyvällä prosentilla siitä sisään. Toisen erän lopussa olimme jo melkein sillassa, mutta tehokas ylivoimapelimme toi erän lopussa meidät 2 maalin takaa-ajoasemasta tasoihin.
Puoliajalla kopissa oli pitkästä aikaa latautunut tunnelma ja joukkue ratkoi puolustuksen haasteet sekä hyökkäyksen toimivat osa-alueet auki kuten voittavien joukkueiden pitääkin. Erittäin tasainen ensimmäinen puoliaika sytytti joukkueen taistelemaan heti toisen puoliajan alusta. Saimme tarvittavat asiat toimimaan sekä pidimme 12 minuutin nollapelin, jonka voitimme 7-0, vaikka saimme 2 jäähyä sekä yhden torjutun 7m heiton omassa päässä. Toisen puoliajan peliasenne oli parasta mitä koko kaudella on nähty, peräänkuulutettu yksi vaihde enemmän toimi, toisin kuin aiemmissa peleissä, missä otettiin askel taaksepäin.
Tänään parasta oli hyökkäyspään ratkaisukyky. 7 pelaajaa teki 2 maalia tai enemmän, joka kertoo joukkueen leveydestä. Lisäksi 3-4 pelaajaa tähän päälle sai 2-3 paikkaa kukin yrittää tehdä maaleja, tällä kertaa Vanja Radic veti kuitenkin pidemmän korren. Se että olimme etukäteen scoutanneet Vanjan torjuntatyylit, auttoi huomattavasti pelin ratkaisuhetkillä.
Puolustuspäässä maalivahtipeli toisella puoliajalla oli loistavaa. Emmis maalissa oli itse varmuus ja Catha torjui 2 pilkkua ratkaisuhetkillä. Lisäksi pelaajat pystyivät kesken pelin oppimaan vastustajan ratkaisut ja saimme pidettyä "helpot" maalit poissa. Puolustuksen reagointikyvystä heti pelin vaihtaessa suuntaa kertonee myös se että vastustaja ei saanut koko pelin aikana yhtään nopeata vastahyökkkäystä, vaan olimme koko joukkueella alhaalla aina vastaanottamassa vastustajaa.
Huomenna on palauttava treeni ja perjantaina sykitään hallilla taas parin tunnin verran tehokkaasti ja valmistaudutaan jo sunnuntaina pelattavaan kotiotteluun, jossa vastaan asettuu sarjassa 2 pistettä edellä oleva BK-46.
Maalintekijät tänään:
Anna 10, Pernilla 4, Annika 4, Carolina 4, Annis 4, Liina 2, Pia-Stina 2, Catha torjuntaprosentti 25%, 7m heitot 100% (17min), Emmis 46% (43min)
Tähdet:
Anna 3
Malin Gullqvist (ÅIFK) 2
Emmis 1
NSM GrIFK - DIcken 6.10
