Resedagbok från Norden Cup 2022 - P08

IMG 20221229 102430 scaled26.12 Nu bär det snart av till Norden cup 2022 för Dicken P08. 29 ivriga spelare med föräldrar träffades på Viking terminalen på Skatudden för att påbörja resan till Göteborg. Klockan 18.00 har vi reserverat bord till Buffet och då går vi också igenom resans regler och nyttig information. Sedan är det fri tillvaro tills det är sängdags kl. 22.00.

27.12 Vi börjar morgonen med ett ordentligt morgonmål före vi anländer till Stockholm. Från terminalen gick vi till Sthlm Central. Under promenaden råkade vi se Drottning Sylvia i en BMW. Framme på tågstationen förbede vi oss för den 3 timmar långa tågresa till Göteborg. Tåget var försenat 30 min så vi måste sedan ta taxi till hallen. Vår första match var kl. 16.00 mot IK Sund. Tyvärr var de starkare och ställningen blev 29-18. Efter matchen åkte vi för att äta middag och sedan till hotellet för att vila.

P08nordencup128.12 Vi började med att äta frukost. Kl. 9.00 träffades vi för att gå ut på en promenad. Klockan 12.00 var det tid för vår första match för dagen. Det blev en otroligt spännande match mot Hammarby IF. Fast vi länge hade ledninges, så lyckades till slut ändå Hammarby vinna 16-15.

Efter matchen var det lunch för att sedan förbereda oss för Oppegård IL från Norge.

I matchen började Dicken starkt och spela väldigt hårt och super fint. Tyvärr var det inte heller denna gång Dickens tur att ta hem segern. Oppegård vann matchen 18-15.

Nu började rutinen redan varra inne med att äta direkt efter matchen och middagen stod serverad. Likaså stod första segern framför oss då vi som sis mötte Flint från Norge. Pojkarna kämpa in i det sista och tog hem en väldigt förtjänad seger. Dicken vann 21-17. Det var en väldigt lång och tung dag, så det var sedan skönt att komma till hotellet!!

P08nordencup129.12 Efter ett stadigt morgonmål var det tid för en promenad. Tankarna börja igen gå mot inkommande match. Denna gång skulle vi möta Skuru IK. Det blev än en gång en rysare men igen var Skuru lite starkare och vann 26-24. Nu var det bara att nolla läget äta middag och så vila en stund. Klockan 17.00 var det tid för sista matchen för dagen. Den var mot Tyresö. Pojkarna hade fint flow och det visades till slut. Dicken vann 13-19. Med fiilisen på topp gick alla ännu för att heja på Dicken B-flickor! Dubbelseger för Dicken denna dag.

30.12 Efter hotellets morgonmål var det tid att börja packa alla saker. Vi gick igen ut på promenad för att sedan checka ut från hotellet och ge oss av till sista matchen. Igen var det en tight match men Stavanger IF tog segern med 20-24. Efter matchen blev det lyx mat på McDonalds och sedan B-flickornas final.

Det var en otroligt fin resa för både pojkarna och vuxna. Jättefin stämning mellan alla och pojkarna fick massor nya vänner. Efter dessa långa dagarna var det till slut skönt att ta flyget hem och sova i egen säng igen!